Ketogen dieta etrend

ketogen dieta etrend

Ilyenek például a húsevő étrend és a paleo-ketogén étrend.

Az anyagot összeállította: Prof. Csapó János, az MTA doktora, professzor ketogen dieta etrend, okleveles vegyész. Ketózis, ketogén diéta és hatása az emberi szervezetre A ketózis a szervezet olyan anyagcsere-állapota, amikor az energiát a ketontestek szolgáltatják — szemben a glikolízissel, amikor az energia fő alapanyaga a vércukor, vagy glükóz. Általánosságban a ketózis akkor alakul ki, amikor a máj nagy mennyiségben alakítja át a zsírsavakat vagy az alkoholt acetil-CoA-vá, azok pedig ketontestekké alakulnak. Mivel a máj a ketontesteket nem tudja hasznosítani, azok a véráram segítségével a test minden részébe eljutnak, ahol energiaként hasznosulhatnak.

A ciklikus ketogén diéta is ketogen dieta etrend verziója az alap ketogén diétának, ami a szénhidrát mennyiségének változtatása miatt ciklikus.

Nézzük meg, hogy mi is ez pontosan, mik az előnyei és mik a hátrányai a ciklikus ketogén diétának.

Hogyan befolyásolja a ketogén étrend az ízületeidet?

A ketogén diéta lényege, hogy a szénhidrát cukor és keményítő mennyiségét extrém alacsonyra, vagy akár nullára visszük, és az energia túlnyomó részét zsírból nyerjük. Ezt részben ketogen dieta etrend megevett zsírból, részben pedig a saját zsírraktárainkból tudjuk fedezni.

Ezért extrém hatékony a ketogén diéta, ha zsírt akarunk égetni. Ezzel szemben a ciklikus ketogén diétában napon keresztül tartjuk a sima ketogén diétát, utána viszont napig nagyobb mennyiségű szénhidrátot eszünk.

  1. Diéták útvesztőjében 2: Ketogén diéta – ez nagyon zsír
  2. Xpert fogyás
  3. Ciklikus ketogén diéta - KETOGURU
  4. Az orvos szerint káros a ketogén diéta Részletes metaanalízis jelent meg a ketogén diéta egészségkárosító hatásairól a Frontiers in Nutrition tudományos folyóiratban.
  5. Ekkor az agykéreg neuronjainak erős és rendszertelen tüzelése lehetetlenné teszi a normális agytevékenységet.
  6. Gyorsan éget zsírokat a nők egészsége
  7. Ketogén diéta - Táplálkozás & Diéta

Igazából nekem az a véleményem, hogy a ciklikus ketogén diéta nem mindenkinek tud működni, és ezt lentebb ki is fejtem, hogy miért.

De amennyiben kipróbálnád ezt az étrendet, van pár dolog, amire oda kell figyelned.

ketogen dieta etrend

Az, hogy kilépünk a ketogén diétából, még nem jelenti azt, hogy akkor napig bármit lehet enni. Nem szabad csaló napként felfogni, amikor cukrot, lisztet, bármit ehetsz. Ha heti napon csaló napot tartasz, akkor biztos, hogy hízni fogsz.

A szénhidrát feltöltés napjain olyan teljes, feldolgozatlan ételeket kell enni, mint burgonya, zab, rizs stb. Töltsd le az ingyenes keto bevásárlólistánkat! Iratkozz fel az email listánkra, küldünk egy ingyenes, nyomtatható ketogén diéta bevásárlólistát az email címedre.

ketogen dieta etrend

Ha növeled a szénhidrátot, akkor a zsírt le kell csökkentened! A sok szénhidrát sok zsírral a legrosszabb, leghizlalóbb és legegészségtelenebb kombináció.

Ketogén diéta

Tehát ha sok szénhidráttal sok zsírt eszel, az zsírba fog neked lerakódni, mivel a szénhidrát hatására rengeteg inzulint termel a szervezeted.

Működik-e a ciklikus ketogén diéta? A ciklikus ketogén diétával elvileg azok szoktak próbálkozni, akik izomtömeget akarnak növelni. Tehát ha valaki nem akar fogyni, esetleg túl ketogen dieta etrend, de szeretne úgy izmot felszedni, hogy közben zsírba ne hízzon túl sokat, akkor érdemes lehet kipróbálnia. Az inzulin anabolikus, azaz magyarul izomépítő hatású, és a hagyományos ketogén diétában nagyon alacsonyan tartjuk az inzulint.

ketogen dieta etrend

Az inzulin az, ami az aminosavakat az izomsejtekbe szállítja, tehát támogatja az izomépítést és csökkenti az izomlépülést. Bár ez az egész logikusan hangzik, egyelőre nincs bizonyíték arra, hogy működik is, illetve több probléma is felvetődik ezzel kapcsolatban.

Mentes ketogén diéta

Először is a sima ketogén diétában is lehet izmot építeni. Ezt személyesen is tapasztaltam.

ketogen dieta etrend

Az inzulinnal valóban ketogen dieta etrend növekszünk, ezt is tapasztaltam. De az izom is gyorsabban növekszik? Vagy csak azért növekszünk gyorsabban, mert zsír is jön föl?

Tudományos értekezések

Azt is figyelembe kell venni, hogy ha ketogén diéta után szénhidrátot eszünk, akkor rengeteg vizet tárol a szervezet. Egy gramm szénhidrát négy gramm vizet köt meg a sejtjeinkben! És ez elég látványos, azaz ez is hozzájárulhat, a mítoszhoz, hogy a szénhidráttal gyorsabb az izomépítés.

A legnagyobb problémám nekem a ciklikus ketogén diétával az, hogy a ketózis eléréséhez idő kell.

Ciklikus ketogén diéta

És ez mindenkinél változó, hogy mennyi idő. Valakinek 2 hét is lehet, mire újra eléri a ketózist. Tehát nem jön ki a matek. Ha két hétig tart hogyan lehet szupergyorsan lefogyni a hasa súlya a ketózist, de 6 nap után kiesel a ketózisból, akkor gyakorlatilag soha nem vagy ketózisban.

A szervezetnek idő kell ahhoz, hogy átálljon szénhidrátról zsírra.

Hogyan befolyásolja a ketogén étrend az ízületeidet? Kérlek, ajánld másoknak is: Biztosan Te is hallottál már a ketogén étrendről, vagy talán már próbáltad is, esetleg éppen ezen az étrenden vagy. Felmerülhet benned a kérdés, hogy vajon a ketogén étrend az ízületeidre milyen hatással van. Hiszen az interneten annyi jótékony hatását emlegetik, hogy miért ne segíthetne az ízületi panaszaidon is. Viszont ott van a másik oldal is, miszerint a ketogén étrend az egész szervezetre nézve komolyan károsíthatja az egészséget.

De ez fordítva is igaz. A ketogén diéta alatt hozzászoknak a sejtjeink ahhoz, hogy nagyon kevés a szénhidrát, és csak ketontesteket, azaz a zsírt hasznáják üzemanyagnak. Ha ezután jelentős mennyiségű szénhidrátot eszel, akkor a sejtjeid hirtelen nem tudnak mit kezdeni a sok szénhidráttal.

ketogen dieta etrend

Tehát az lenne ésszerű, ha már mindenáron váltogatni akarjuk a szénhidrátot és a zsírt, hogy akkor több időt kell hagyni a szervezetnek az átállásra. Ketózis elérésére nem elég nap, de még 2 hét sem. Ha pedig vissza akarunk állni szénhidrátra, akkor azt fokozatosan kell tenni, és nem hirtelen nagy mennyiségű szénhidráttal.

Ketogén étrend

De megismétlem: egyelőre nincs bizonyíték arra, hogy a ciklikus ketogén diétával hatékonyabban lehetne zsírmentes izomtömeget növelni. Így mindenkinek saját magán kell kitapasztalnia, hogy mi az ami működik neki. Hiszen ez egyénenként is változó lehet. Ha valakinek már eleve nagyobb izomtömege van, akkor valószínűleg jobban tudja tolerálni a sok szénhidrátot, hiszen az izmok fel tudják venni.

Diéták útvesztőjében 2: Ketogén diéta — ez nagyon zsír Diéták útvesztőjében 2: Ketogén diéta — ez nagyon zsír Sorozatunkban igyekszünk a legnépszerűbb irányzatokat bemutatnimellyel nem célunk sem az igazságtétel, sem a piedesztálra állítás, hiszen ahány test annyi különböző bélflóra. A bélflóra olyan specifikus, mint az ujjlenyomatunk, ezért az ideális étrendnek is egyénre szabottnak kell lennie.

De ugye a ciklikus ketogén diétának elviekben pont akkor lenne értelme, ha valaki túl vékony, és izmosodni akar.

Lásd még