Oxigén zsírvesztés, Utánégetés!

Areob edzés/hatékony zsírégetés

Szerző: Őry István Lássuk be, a versenyek és a szabadságérzet mellett azért is szeretünk futni, mert a zsírégetés, fogyás egyik leghatékonyabb módja. Bár én azért is szeretek futni, mert jól áll rajtam a cicanadrág. Ebben a bejegyzésben, videóban a futás segítségével történő fogyásról fogok részletesen írni, beszélni, hogyan tudod maximumra járatni a zsírégetést futással, és vajon a rhodiola lefogy tudod növelni a futóteljesítményed a zsíranyagcseréd fejlesztésével.

15 PERC HIIT EDZÉS! 100% ZSÍRÉGETÉS!

Ráadásul van egy duplacsavar is ebben a zsíros történetben, szóval mindenképp olvasd végig a bejegyzést, mert oxigén zsírvesztés a duplacsavar rejti a kulcsot az összkép megértéséhez. Ez egy aránylag hosszú bejegyzés lett, egy valódi szörnyeteg, ezért ha nem szeretsz olvasni, nézd meg a videót inkább, nagyjából ugyanaz a tartalom csak még szépen is mosolygok benne. Vagy hallgasd meg hanganyag formájában a Futólépés Podcast csatornán, amit az alábbi applikációkon érsz el.

Egyrészt vékonyabb leszel, másrészt hatékonyabb lesz az energianyerésed, mert zsírból, mint energiaforrásból hatalmas raktáraink vannak még egy 55 kg-os etióp futónak is. Hosszabb versenyeken oxigén zsírvesztés zsírból szerzett energia kifizetődőbb, mint a limitált mennyiségű szénhidrátból. Ha a szénhidrát elfogy, vagy jelentősen csökken a mennyisége a szervezetben, akkor vége a játéknak. Ellenben, ha csak a zsírraktáraidon múlna, akkor 10 ironman-t is le tudnál nyomni megszakítás nélkül annyi energiát tárolnak.

Viszont attól függően, hogy fogyni akarsz, vagy a futóteljesítményedet akarod növelni a zsíranyagcseréd fejlesztésével, másként kell megközelítened a zsírégetés témát. Lesznek közös pontok, viszont eltérések is akadnak bőven a futóedzésekben, étkezésben, frissítésben a céljaidtól függően.

Tévhitek a fogyással kapcsolatban Vissza a zsírégetéshez!

Az edzés és a zsírégetés

Meglepően sok hiedelem létezik ezzel a témával kapcsolatban. Sokan a fogyás derék lánc lassú futásra esküsznek alacsony pulzussalmások a HIIT magas intenzitású intervall tréning edzésekre. És van egészen extrém elgondolás, mely szerint kánikula idején be kell alaposan öltözni és oxigén zsírvesztés futás közben, mint a ló, mert ettől ég a zsír.

Utóbbi meglehetősen káros elgondolás, nem is értem, honnan jött ez a koncepció. Ergo, ha jól beöltözöl 35 fokban, akkor kifolyik a zsírod? Nah jó, ezt hagyjuk is inkább. Táplálkozás, futás, és fogyás Nagyon leegyszerűsítve, fogyni két módon tudsz. Vagy kevesebb kalóriát viszel be, mint amire a szervezetnek szüksége van a napi működéshez, vagy több kalóriát égetsz el pl.

fogyás 10 kg egy hét alatt combrol hogyan lehet fogyni

Ha futóteljesítményt szeretnél növelni, akkor az utóbbit javaslom. Tehát kalória-deficitet oxigén zsírvesztés létre a szervezetedben. Természetesen nemcsak a bevitt kalóriaszám számít ebben az esetben, az egészséged szempontjából az is számít, hogy oxigén zsírvesztés bevitt kalória oxigén zsírvesztés makrotápanyagokat szénhidrát, fehérje, zsír tartalmaz, milyen arányban, és milyen minőségben.

Mert a megfelelő napi kalóriamennyiséget be lehet vinni 3 zacskó gumicukorból is, de be lehet vinni zöldségekből, teljes kiőrlésű gabona termékekből, gyümölcsökből, húsból is. Tehát csak a kalóriaszám nem megfelelő mutató, de kiindulásnak jó.

  • Ezzel a módszerrel a leghatásosabb a zsírégetés, hiszen minden izmonkat megmozgatja.
  • Zsírégetés leegyszerűsítve - Diéta ABC

Futás előtti kedvenc menüm látható a képen! Ebben a bejegyzésben a táplálkozási résszel nem foglalkozom, mert nem vagyok sportdietetikus. De annyit mindenképp megjegyeznék, hogy érdemes először csak az egyik területen étkezés vagy sport dolgozni, és később bevonni a másikat is.

Szerintem inkább az étkezéssel érdemes kezdeni, utána a futást is beiktatni a mindennapokba. Ha egyszerre kezded a diétát és az edzéseket is nagy hévvel, akkor 2 fronton kell megvívnod a csatát, és ebben sokan oxigén zsírvesztés már.

Két hét múlva ott fogsz állni a hűtő előtt letolt gatyával, teljesen kikészülve, és zabálni fogsz. Tehát, először reformáld meg az étkezésedet, hagyd el a szemét kaját, és lődd be oxigén zsírvesztés megfelelő napi kalóriabevitel.

Ha te nem tudod ezt megtenni, akkor keress fel egy táplálkozási tanácsadót. A lényeg, hogy ez a diéta, étkezési reform hosszú távon fenntartható legyen. Azzal nem mész sokra, ha csökkented kalóriával a napi bevitelt, de 2 hét után kikészülsz, legyengülsz, megbetegszel. Legyen csak kalóriával csökkentve, de ezt hosszú távon tudd tartani.

Ennyit az étkezésről, ahogy említettem már, ebben a bejegyzésben a futás oldaláról közelítem meg a fogyást.

  1. Hirtelen fogyás?
  2. 700 lb súlycsökkenés

Viszont érdemes észben tartani, hogy a futás önmagában kevés lesz. Futhatsz bármennyit, ha több kalóriát viszel be, mint amennyit eléget a szervezeted a nap folyamán, akkor nem fogsz fogyni. Súlyfelesleg leadása és futóteljesítmény növelése Ha minden nap elégetsz kb. Természetesen ez nagyon egyéni, számtalan tényezőtől függ, hogy mennyi lesz a oxigén zsírvesztés kalória-szükséglet, ez sokkal bonyolultabb ennél, de a megértéshez talán elegendő.

Amellett, hogy a strandon is jobban fogsz kinézni, ha leadod a súlyfelesleget, a futóteljesítményed is növekedni fog. Egyrészt kevesebb súlyt kell majd cipelned futás közben, másrészt a sérülések kockázatát is csökkenteni tudod, hiszen kisebb terhelés hárul az ízületekre, izmokra, kötőszövetekre a talajfogások alkalmával. Harmadrészt a futóteljesítményed szempontjából a hatékonyabb zsírmobilizációnak köszönhetően gazdaságosabban tudsz energiát előállítani, oxigén zsírvesztés a hatalmas zsírraktárak szinte korlátlanul rendelkezésedre állnak.

Ellenben a limitált szénhidrát raktárakkal.

Letöltések, hasznos adatok Zsírégetés leegyszerűsítve Miért válik rögeszmévé a zsírégetés oly sok ember számára?

Mondanom sem kell, hogy egy maratont nem tudsz lefutni úgy, hogy a szénhidrát raktárak ne merüljenek ki. Még a megfelelő frissítés mellett is csökkenni fognak ezek a raktárak.

Tehát tréningezned kell azokat az enzimatikus, anyagcsere folyamatokat, melyek a zsírégetésben vesznek részt. És ezáltal ki tudod tolni azt az intenzitást, amit a szervezet képes főként zsírokból fedezni. Például eddig az 5 perces iram volt a zsírégetési zónád plafonja, ha emelted az intenzitást, akkor már főként szénhidrátokat égettél.

A cél az, hogy ezt kitold, és as iramban még mindig főként zsírokból nyerd az energiát. Nagyon leegyszerűsítve ez lenne a lényeg, így gazdaságosabb lenne hosszabb távon az energianyerésed. Ha a fogyás is cél, akkor azért kell oxigén zsírvesztés megtervezni ezt a folyamatot, mert könnyen izomtömeg és erő vesztéssel is járhat, ha nem megfelelő módszertan alapján végzed. A drasztikus diéták során sajnos ez gyakran megfigyelhető, és ez a futásteljesítményre is kihatással lesz, mert gátolja a regenerációta test újraépítő folyamatait, és ez sérülésekhezmegbetegedésekhez vezet.

Tehát nagyon nem mindegy, hogy fogyás közben mekkora izomtömegnek intesz búcsút a zsírfelesleggel együtt. Oxigén zsírvesztés minimális mértékben, vagy egyáltalán ne veszíts izomtömeget fogyás során. Ezt megelőzheted egy kevésbé drasztikus diétával futás mellett, és folyamatosan végzett futó-specifikus erősítő edzések segítségével.

Garantált fogyás | Zsírégető kardió edzéssel

Na most akkor a szénhidrát vagy a zsír ég? Azért fontos megválasztani a futóedzéseidhez a megfelelő intenzitást, mert ez fogja eldönteni, hogy főként szénhidrátból vagy zsírból, zsírsavakból nyeri a szervezet a szükséges energiát. Futás, munkavégzés közben nincs olyan, hogy csak szénhidrát- vagy csak zsírégetés zajlik.

felesége nem fog fogyni az életkor előrehaladtával nehezebb fogyni

Mindkettőből nyer energiát a szervezet, csak az intenzitás függvényében más arányban. Miközben ezt a blogbejegyzést írom az íróasztalomnál ülve éjszaka kor, csak a függönyt fodrozza kicsit a tavaszi szél a nyitott ablaknál.

Először is aerob sportot kell választanunk, mert zsírégetés csak aerob úton valósulhat meg.

Tehát nyugalmi állapotban vagyok. Amikor üldögélsz, fekszel, sétálsz, stb. Viszont az energiaigény oxigén zsírvesztés alacsony, tehát nem jelentős mennyiségű ez a zsírégetés. Futás közben is megfigyelhető az az intenzitási tartomány, amikor főként zsírból nyeri a szervezet az energiát, viszont ahogy növeled az intenzitást egyre gyorsabban futszeljön az a pont, amikor már főként szénhidrátból lesz energia előállítva.

Tehát minél intenzívebben futsz, minél gyorsabban kell energiát előállítani futás közben, annál inkább a szénhidrátokhoz fog nyúlni a szervezeted, és arányaiban több szénhidrátot éget majd a zsírhoz viszonyítva. Minél gyorsabban futsz, annál több kalóriát fogsz égetni, viszont főként szénhidrátokból, és kisebb arányban zsírokból.

Zsírégetés leegyszerűsítve

Fontos észrevenni, hogy egyrészt a szénhidrát — zsír felhasználás aránya is változik az intenzitás növelésével, másrészt ettől még az elégetett zsír mennyisége is növekedni fog egy bizonyos szintig. Energianyerés aránya zsírból és szénhidrátból, life-like teljesítménydiagnosztika. A fenti képen azt láthatod, hogy a szervezet milyen arányban fedezi az energiaszükségletét zsírból és szénhidrátból egy teljesítménydiagnosztikai lépcsőteszt során.

vajon a zsírégetés fing e biaya perawatan test karcsúsító di larissa

A sárga a szénhidrát, oxigén zsírvesztés a narancssárga a zsír mennyiségét és arányát mutatja meg. Tehát oxigén zsírvesztés kell találnod azt az intenzitást futás közben, melyen ki tudod maxolni a zsírégetést, tehát a zsírmobilizációs kapacitásod maximumán edzel.

Akaratlan fogyás serdülő, A kamaszkor testi változásai és hatása a kamasz lelkivilágára

Később írok erről még részletesen. Szintén fontos szem előtt tartani, hogy az az intenzitás, amin a legnagyobb arányban éget zsírt oxigén zsírvesztés szervezet a szénhidráthoz viszonyítvanem ugyanaz az intenzitás, mint amin a legnagyobb mennyiségben égeti a szervezet a zsírt. Talán könnyebb, ha egy leegyszerűsített példával bemutatom a fent említett különbséget.

Egy laza edzés alkalmával maximális pulzusod kb.

Hatékony zsírégetés futással – Fogyás és futóteljesítmény növelés

Ha egy ugyanilyen edzés alkalmával jelentősen emeled az intenzitást, tehát gyorsabban futsz, így óránként kalóriát égetsz el, mert több energiára van szüksége a szervezetnek az intenzív edzésmunka kivitelezéséhez. Ha emlékszel még, írtam fentebb, hogy az intenzitás növelésével a szervezetnek több energiára van szüksége, és ezt a plusz energiát főként szénhidrátból nyeri, mert gyorsan van szükség energiára.

Tehát még mindig dominál a zsírégetés, de a többlet energiát főként szénhidrátból nyerte a szervezet, ezért az arányok megváltoztak. Láthatod oxigén zsírvesztés, hogy nőtt az intenzitás, több kalóriát égettél, viszont kicsit csökkent a zsírok aránya az energiaszerzésben.

Az alábbi fogyni francais ezt láthatod, így talán egyszerűbb befogadni. Mindenképp meg kell jegyeznem, hogy az imént bemutatott képen is látható két eset az aerob tartományban játszódik le. Tehát megfelelő egészséges fogyás mintázat oxigén van jelen a sejtekben az energianyeréshez, és a zsíranyagcsere dominál.

Továbbá egy nagyon leegyszerűsített ábra, az intenzitások jelölése nem pontos, a későbbiekben lesz az intenzitás pontosítva. Ahhoz, hogy kicsit jobban megértsd a szervezeted működését, tudnod kell, hogy a testben megtalálható szénhidrát-raktárak limitáltak, ezzel szemben zsírból hatalmas raktáraink vannak energiaszerzés szempontjából, még egy vékonyka maratonfutónak is.

Ezért a szénhidráttal nagyon takarékosan kell bánni, hogy egy hosszabb verseny, edzés alatt ne merüljenek ki a szénhidrátraktárak. Ezért kell arra tréningezni a szervezetedet, hogy főként zsírokból állítson elő energiát még meglehetősen magas aerob intenzitáson is.

Ha ez sikerül, akkor gazdaságosabb lesz az anyagcseréd, és fogyni is fogsz, mert főként zsírt használsz az edzéseid alatt, és nem szénhidrátot.

Oxigén zsírvesztés ez nagyban függ az intenzitástól, edzettségtől is. Csak zárójelben említem meg, hogy azért is takarékoskodni kell a szénhidrátokkal, mert bizonyos sejtek, főként glükózból szénhidrát tudnak energiát nyerni pl. Ha elégeted az izommunka során a szénhidrátot, akkor veszélyezteted ezeknek a létfontosságú sejteknek az energiaforrását. Azt is zárójelben említem meg, hogy a zsírok a szénhidrátok tüzében égnek el, tehát ha elfogyott a szénhidrát, akkor a zsírraktárak mozgósítása, a zsírból történő energianyerés is lelassul, megszűnik.

Viszont ez egyénenként oxigén zsírvesztés meglehetősen különböző lehet, szóval iránymutatásnak megfelelő, de nem biztos, hogy a te esetedben lézerpontos oxigén zsírvesztés a meghatározás. A zsírégetési kapacitás meglehetősen egyéni képesség, ugyanazon az intenzitáson még két nagyon hasonló edzettségi szinten lévő futónak is lehet elég eltérő ez az érték.

Az energiaszerzésben a zsíranyagcsere aránya, mennyisége az edzésterjedelem növelésével együtt is növekedhet, változhat. Minél hosszabb az edzésed, annál inkább zsírokat fogsz égetni, hiszen 1 — 1,5 óra futás után ez intenzitástól, edzettségtől, stb.

A szervezet ezért bizonyos idő után perc visszafogja a szénhidrát égetést, hiszen vészesen csökkent ennek az értékes, limitált energiaforrásnak a mennyisége. De ez intenzitástól, egyedi adottságoktól is függ, hogy mikor kapcsol be ez a védekező mechanizmus. Oxigén zsírvesztés az is befolyásolja a zsírégetés mértékét, hogy mekkora izomtömeggel rendelkezel.

Minél nagyobb izomtömeggel rendelkezel mármint futókhoz képest relatív nagy, nem kell testépítőnek lennedannál több kalóriára van szüksége az izomzatnak nyugalmi helyzetben és edzésterhelés alatt is.

Hangsúlyozom, nem kell nagy izmokat növeszteni ez egyébként is sokkal oxigén zsírvesztés távfutóként, mint gondolnádcsak kicsivel legyen több izom rajtad, pontosabban az izom — zsír arány változzon az izmok javára testtömeg maradhat változatlan.

10 zsírégető mozgásforma

Ehhez nem kell súlyzós edzéseket végezned, saját testsúllyal is képes oxigén zsírvesztés futó-specifikus erősítő edzéseket végeznimelyek hatására erősebbek, ellenállóbbak lesznek a futómozgásba bekapcsolódó izmok.

És így több zsírt égetnek nyugalmi állapotban és oxigén zsírvesztés alatt az izmok. Egy jó állóképességgel rendelkező futó akár 1 gramm zsírt is elégethet percenként.

Fatmax zóna, kép forrása: www. Mi történik, ha tovább növeled az intenzitást továbbra is oxigén zsírvesztés zónában maradva? Mivel a zsírégetési kapacitásodat már kimaxoltad, nem vagy képes még több energiát zsírból előállítani, ez az érték tehát állandó marad, nem növekszik tovább. Ami intenzitás tekintetében meglehetősen széles tartomány. Az elégetett zsírsavak mennyisége fogyás veszély ky lesz, mivel a zsíranyagcsere plafonján vagy már.

Tehát miután elérted a FATMAX plafont, hiába futsz gyorsabban, intenzívebben, nem fogsz edzés alatt több zsírt égetni! Ez az első csavar! Ebben az esetben az edzésterjedelem lesz a kulcs, ugyanis minél hosszabb ideig tart az edzés, égeted a zsírt a FATMAX zónában, annál több zsírsav lesz energiává átalakítva az edzés során.

A tények tükrében tehát inkább az edzésterjedelem miatt kellene izgulni legyen hosszabb, legalább 1 óranem elsősorban az intenzitás miatt. Az intenzitás legyen mérsékelt, közepes erősségű, hogy képes legyél hosszabb ideig futni, és természetesen a FATMAX zónádon belül lehetőleg a kevésbé intenzív felén.

Továbbá ez edzésmódszertani szempontból is fontos, hiszen a gyakori, tartósan magas intenzitású edzésterhelés növelheti a sérülések, túledzettség, betegségek kockázatát. Ha ezeket halál fogyás hosszú zsírégető edzéseket intenzíven végeznéd a FATMAX zónád intenzív végénakkor ez jelentős mértékben negatív irányba befolyásolná olyan fontos edzéseid hatékonyságát, mint az intervall és résztávos edzések.

Lásd még